Week 15: Yilan - Reisverslag uit Yílán, Taiwan van wieskuijpers - WaarBenJij.nu Week 15: Yilan - Reisverslag uit Yílán, Taiwan van wieskuijpers - WaarBenJij.nu

Week 15: Yilan

Door: Wies Kuijpers

07 Juni 2020 | Taiwan, Yílán

Deze week zijn we een weekendje naar Yilan geweest. Yilan ligt in het noordoosten van Taiwan en is ongeveer 2 uurtjes reizen vanuit Taipei.

Vrijdag zijn we ons weekend begonnen met een hike naar de Dezikou River Check Dam. Na deze dam zijn we doorgelopen naar de Wufengqi waterfall. Hier hebben we even rondgekeken waarna we zijn doorgelopen naar een kerk die verder op de berg lag. Na hier even genoten te hebben van het uitzicht zijn we nog iets verder omhoog gelopen om vervolgens daar met een mooi uitzicht te lunchen. Na de lunch wilde we naar de Yuemeikeng Falls lopen. Nadat we hierdoor een pad waren ingelopen welke niet op de kaart stond besloten we maar door te lopen en ons te laten verrassen. Uiteindelijk liepen we dwars door de jungle heen over kleine wandelpadjes en kwamen we maar heel zelden mensen tegen. Onderweg kwamen we nog bij een brug met een mooi gezicht op de rivier waar we van een visser nog wat eten hadden gekregen. Na deze in het chinees bedankt te hebben (met mijn beste chinees dan) zijn we weer verder gelopen. Uiteindelijk kwamen we uit bij de rivier waar we blijkbaar nog een half uur doorheen zouden moeten lopen voordat we bij de waterval uitkwamen. Hier was ik alsnog een klein stukje in de rivier gelopen om te kijken of ween glimp van de waterval konden krijgen, dit was helaas niet het geval. Na hier alsnog een korte pauze genomen te hebben zijn we terug gelopen naar het hotel.

Zaterdag zijn we naar het Paoma Historic Trail gelopen. Vanuit hier hadden we een mooi uitzicht over de stad, de zee en de achterliggende bergen. Tijdens de wandeling sloeg het weer ineens om en zijn we terug naar beneden gelopen (we waren compleet doorweekt). Het weer bleef de rest van de middag zo, dus zijn we maar terug gegaan naar het hotel. ‘s Avonds is een Taiwanese vriend van ons nog naar Yilan gekomen met de auto om ons de lokale snacks te laten proeven en de lokale nightmarket te laten zien.

Zondag ochtend hadden we op aanraden van onze vriend een lokaal bekend ontbijt geprobeerd wat echt vreselijk lekker was. Hierna zijn we naar Toucheng gegaan (district in Yilan). Hier zijn we via de Toucheng old street naar het Lanyang musseum gelopen. Onderweg kwamen we weer een indrukwekkende tempel tegen waar we nog even vlug binnen hebben gekeken. Nadat we langs het Lanyang musseum waren gelopen zijn we bij de Wushi pier gaan eten. Omdat het weer opnieuw omsloeg en het de rest van de dag zo zou blijven zijn we terug gegaan naar Taipei.

Het is nog maar 4 weken voordat school klaar is. Ik ben al bezig met het afronden van sommige vakken. Voor alsnog is het idee om na school nog 2 weken door Taiwan te reizen. Wat ik hierna ga doen is nog de vraag. Op het moment is in Taiwan de situatie nog steeds heel stabiel en hebben ze in de afgelopen 56 geen nieuwe lokale besmettingen gehad. Het gaat me hier dus allemaal goed af.

Omdat ik bij deze blog mijn limiet van mijn foto’s bijna heb bereikt zal ik op deze blog elke keer nog de tekst erop zetten met 1 foto erbij. Al mijn andere foto’s staan op mijn andere blog: