Week 11: Het ontdekken gaat verder - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van wieskuijpers - WaarBenJij.nu Week 11: Het ontdekken gaat verder - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van wieskuijpers - WaarBenJij.nu

Week 11: Het ontdekken gaat verder

Door: Wies Kuijpers

10 Mei 2020 | Taiwan, Taipei

Omdat ik afgelopen week al best veel heb gezien en ik van plan ben (om samen met Femke en Leon) volgende week weer een hoop te gaan bekijken heb ik besloten deze keer de blog op te splitsen naar 1 week i.p.v. 2 weken.

De afgelopen week heb ik al mijn punten terug gekregen en ik heb alles gehaald! Toch altijd fijn om weer even te weten. Verder ben ik afgelopen week naar Tamsui geweest (district in Taipei) en heb ik een hike gedaan naar de Yinhedong tempel. Dit is een tempel welke half in de berg gebouwd is.

Bij Tamsui begon de dag lekker rustig met een bezoek aan de Yinshan Tempel, de Longshan Tempel en de Fuyou Tempel. Van deze 3 tempels lag de Longshan Tempel midden in een drukke markt. De ingang van deze tempel lag dus letterlijk tussen de kraampjes in (zie foto’s), dit was best wel een bijzonder gezicht. Na deze tempels zijn we via de boot naar de Fisherman’s Wharf gevaren waarna we met zijn allen over de lover’s bridge zijn gelopen. Deze brug op zich zelf is al een mooi gezicht maar vanaf de brug heb je ook een mooi gezicht op de rivier en op de zee.
Vanuit deze brug hebben we onze dag vervolgd door naar Hobe Fort te gaan. Vanuit hier zijn we naar het Former Britisch Consular Residence en naar het Fort San Domino gegaan.

Het San Domino fort is was origineel in 1628 gebouwd door de Spanjaarden bij de verovering van Taiwan. Toen de Spanjaarden weggingen hebben ze het fort compleet afgebroken. Het huidige gebouw is gebouwd in 1644 door de Nederlanders. Vandaag de dag wordt de originele Spaanse naam gebruikt alhoewel de locals het ook wel het “Red Haired Fortress” noemen als referentie naar de haarkleur van de Nederlanders.

Na al deze bezienswaardigheden gezien te hebben zat na een kort bezoekje aan de rivier onze dag in Tamsui er alweer op. Verder zijn we, zoals eerder benoemd, zondag naar de Yinhedong tempel gelopen. Tijdens deze wandeling werd ik vergezeld door Ivy, Leon, Femke, Caro en Stefan (Caro en Stefan zijn Duitse uitwisselingsstudenten die hier voor een heel jaar studeren). Na bij deze tempel nog wat rond gekeken te hebben zij we weer door gelopen naar de Maokong berg. Tijdens deze wandeling hadden we een mooi uitzicht op Taipei. Aan het einde van de wandeling zijn we met de gondel terug naar beneden gegaan. Vanuit deze gondel had je ook meerdere malen een mooi uitzicht over Taipei.

Met deze gondelrit zat ook deze wandeling er alweer op, en hiermee was ook deze week alweer voorbij.

Mijn andere blog waar de foto’s wat duidelijker te zien zijn. Voor alsnog zijn beide blogs identiek aan elkaar: https://www.polarsteps.com/WiesKuijpers2

• 11 Mei 2020 - 11:02

Wilhelmien:

Hoi Wies

Een mooie verrassing voor jouw jarige mama gisteren Top!
    En natuurlijk fijn dat je alles gehaald hebt van je tentamens! Das fijn!
    Ken je al een beetjes Taiwanees praten (haha en schrijven..)
    en heb je daar al Taiwanese vrienden opgedaan? Of hou je het bij de Europese inwoners?

groetjes
    Wilhelmien