Week 12: Sun Moon Lake - Reisverslag uit Nantou, Taiwan van wieskuijpers - WaarBenJij.nu Week 12: Sun Moon Lake - Reisverslag uit Nantou, Taiwan van wieskuijpers - WaarBenJij.nu

Week 12: Sun Moon Lake

Door: Wies Kuijpers

19 Mei 2020 | Taiwan, Nantou

Blog week 12: Sun Moon Lake
Afgelopen week ben ik samen met Leon en Femke naar het Sun Moon Lake gegaan. Dit meer ligt midden in Taiwan en is het grootste en meest bekende meer van Taiwan.

We waren onze trip bij Sun Moon Lake begonnen met een fietstocht rondom het meer. Deze tocht was 33 kilometer en bracht ons langs bijna alle bezienswaardigheden rondom het meer. De meest indrukwekkende bezienswaardigheden waren voor mij toch wel de Xuanzang tempel, Wenwu tempel en de Cien pagoda. Van deze 2 tempels was de Wenwu tempel veruit het grootste. Deze tempel bestond uit 3 hallen en was compleet tegen de berg opgebouwd, hierdoor lag iedere hal weer op een andere niveau ten opzichte van de hal daarvoor. Verder had deze tempel een zeer indrukwekkende poort bij de ingang en aan de achterzijde van de tempel.

Verder was de Cien pagoda te beklimmen waardoor we vanuit de top een prachtig uitzicht hadden op het meer. Toen we aankwamen bij de Cien pagoda gingen net de enige 2 mensen die er ook waren weg. Hierdoor waren we de enige bij de Cien pagoda, dit was wel heel bijzonder omdat de Cien pagoda ook een hele bekende trekpleister is van het Sun Moon Lake.

De volgende dag waren we eerder opgestaan om de zonsopkomst te zien vanuit de Shuishe pier. Vanuit deze pier keek je over het meer heen en was de zonsopkomst heel mooi om te zien. Later op de dag zijn we met een boot het meer overgestoken waarna we met de gondel naar het Formosan Aboriginal Culture Village waren gegaan. Dit dorpje was onderdeel van een soort amusementspark, in dit dorpje kon je zien hoe de verschillende Aboriginal stammen in Taiwan leven. Ook hadden we in dit dorpje een show gezien waarin ze alle verschillende dansen van deze stammen lieten zien. Dit was allemaal erg bijzonder om te zien.

Zondag ochtend waren we ook weer lekker vroeg opgestaan om een ochtend hike te maken. Tijdens deze hike konden we de zonsopkomst zien vanuit de bergen. Na deze wandeling waren we terug gegaan naar het hostel waar we hadden ontbeten en uitgecheckt.

Omdat we zondag na deze hike alles wat we wilde zien in Sun Moon Lake al hadden gezien zijn we eerder terug gegaan naar Taichung (hier was onze overstap van de bus op de trein). Omdat we dus eigenlijk een dag over hadden zijn we Taichung nog gaan verkennen. In Taichung zijn we eerst naar het Taichung Park gegaan. Hierna zijn we via de Yizhong Street Night Market naar de Confucius tempel gelopen. Vanuit deze tempel zijn we via de Painted Animation Lane naar de Rainbow Village gegaan. Met al deze bezienswaardigheden in Taichung weer gezien te hebben, en met onze trein die ging vertrekken, zijn we weer terug gegaan naar Taipei.

Op mijn andere blog zijn de foto’s wat duidelijker te zien. Verder kan ik bij deze blog nog maar 7 foto's plaatsen dus zal binnenkort deze blog geen foto's meer bevatten.
De andere blog: https://www.polarsteps.com/WiesKuijpers2