De heenreis - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van wieskuijpers - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van wieskuijpers - WaarBenJij.nu

De heenreis

Door: Wies Kuijpers

24 Februari 2020 | Taiwan, Taipei

Na maanden regelen werd het uiteindelijk toch nog even spannend of het allemaal door zou gaan in verband met het coronavirus. Het semester was namelijk 2 weken opgeschoven in verband met het virus. Dit kreeg ik woensdag pas te horen terwijl ik toen die zondag zou vliegen. Maar na 2 weken in spanning afwachten mocht ik toch vertrekken richting Taiwan.

Eenmaal aangekomen op Schiphol natuurlijk eerst bagage ingecheckt en daarna nog even gezellig wat gegeten met het gezin. Daarna afscheid genomen en op naar de douane en de eerste vlucht. De weersomstandigheden waren niet al te best dus ik moest nog een uurtje langer wachten voordat ik in het vliegtuig kon stappen maar daarna op naar Dubai! Even vlug overstappen in Dubai en op naar Taipei.

Eenmaal aangekomen in Taipei nog even vlug een tijdelijk telefoon nummer geregeld met wat internet en toen Femke opgezocht op het vliegveld. Femke is een mede student van Fontys welke ook haar minor doet in Taipei. Daarna samen een bus ticket geregeld en op naar ons hostel voor de eerste nacht (LuckyOne Hostel).

Eenmaal aangekomen bij het hostel hebben we ons even vlug opgefrist om daarna gezellig met 2 van mijn huidige kamergenoten wat te gaan eten: Max (Nederlander, 27 jaar en studeert hier Chinese taal) en Henry (Taiwanese student, 21 jaar en studeert Industrial design aan Tatung Univesity).

Na het eten zijn we nog langs de universiteit en dormitory gelopen waarna de eerste dag er weer op zat. Morgen checken we ons in bij de dormitory en vanaf dat moment zal dat onze verblijfplaats zijn voor de komende maanden. spannend!